Powered by VipTek

Indira Romero: I Kubanci vole Čehova

Umetnica Indira Romero, autor monodrame „Frida“, nedavno izvedene na festivalu u Zemunu. I Lorka među ličnostima čija je sudbina inspirativna za predstavu. Pozorišta na Kubi finansira država















REDITELjKA, glumica i autor teksta, kubanska umetnica Indira Romero ovih dana je prvi put boravila u Srbiji i Beogradu: povod je bio učešće na Festivalu monodrame i pantomime u Zemunu, na kome je izvela predstavu „Frida“ posvećenu čuvenoj meksičkoj slikarki. Njen dolazak iz Santa Klare u našu zemlju bio je i prava prilika da se nešto više sazna o kubanskom teatru.


- Pozorišta na Kubi finansira država i najvećim delom su na njenom budžetu - objašnjava Indira Romero.


- Glumci,dramaturzi i reditelji rade za platu, a visina primanja zavisi od broja izvođenja predstava. Profesionalnih teatara u našoj zemlji je mnogo i ne bih uspela sve ni da ih nabrojim. Osim institucionalnih teatara, Kuba ima i veliki broj glumačkih trupa. Samo u mom regionu ih je osam. Organizuje se i puno međunarodnih festivala na kojima gostuju predstave iz celog sveta, najviše iz Evrope.


* Šta se najčešće nalazi na kubanskom pozorišnom repertoaru?


KORAK SA SVETOM * KAKVIM se savremenim temama trenutno bavi kubansko pozorište?

- Podjednako su zastupljeni kubanski pisci i oni iz ostatka sveta. Prednjače evropski autori, pa se, primera radi, u jednoj godini na repertoaru nađu tri domaća i dva evropska pisca. Inače, na Kubi postoje odlične umetničke škole koje prate sve moderne pozorišne tendencije. Naši mediji objavljuju recenzije i kritike iz celog sveta, zato često, iako je to moj posao, nisam u prilici ni da propratim sve informacije koje do nas stižu...

- Klasična dela, ali i savremeni komadi. Kod nas postoji dobra praksa da pojedine evropske ambasade, poput nemačke, danske ili norveške, pomažu pozorišni život na Kubi. Zato se često pojavljuju na repertoaru i dela autora iz njihovih zemalja, a ambasade velikim delom finansiraju te predstave. Veoma je prisutno i takozvano eksperimentalno pozorište, koje podrazumeva mešanje različitih scenskih izraza: baleta i pozorišta, modernog plesa i klasičnog teatra, lutke i „žive“ predstave...


* Koji su omiljeni pisci pozorišne publike u vašoj zemlji?


- Strindberg, Čehov, antičke drame. Kuba ima nekoliko značajnih savremenih autora, pa se tako njihova dela, koja se uglavnom bave aktuelnim problemima, često postavljaju na scenu.


* Za „premijerni“ dolazak u Srbiju izabrali ste monodramu. Koliko je u pozorišnom životu prisutan ovaj žanr?


- Monodrama je veoma zastupljena i postoji nekoliko festivala koji su posvećeni ovom žanru. Iako ansambl predstave zauzimaju pretežno repertoar, kao i svuda u svetu monodrame se igraju u svim teatrima i trupama. Takođe, kao i svuda u svetu, kubansko pozorište je u krizi: za zahtevnije predstave potrebna je dodatna pomoć države. Tada uskaču u pomoć i razna preduzeća, sponzori. Postoje mnoge ličnosti i priče koje me inspirišu da napravim predstavu. Poput Fride Kalo ili Federika Garsije Lorke. Tu su i večne antičke heroine.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Bookmarks
Насловна Контакт Документа друштва Обавештења Галерија Активности друштва Петорица кубанаца Корисни линкови Eurocuba
Друштво српско - кубанског пријатељства Београд